varmt!!

Tar tillbaka det där om att det skulle ha blivit svalare här! det är ju fortfarande jättevarmt! O fuktigt! igår var det nog 100% luftfuktighet igen! Man var konstant blöt! Var ute och gick min vanliga runda och fullkomligt svettades floder! Isch! Men men, det är bättre idag. Solsken och sisådär 25 grader! Och så är det lördag så mannen min är ledig och vi ska på 21års fest ikväll! :-) Så idag ska man inte klaga!
Vi är helt friska nu så det är ju oxå nåt att hurra för!
Där hemma har det precis varit sportlov och fettisdag! Det är nåt man missar när bor så här långt bort. De svenska firandena! Här firar de saker lite då och då, men det är ju inget jag kan sätta mig in i! Det betyder ju lixom inget för mig... Men ska göra mitt bästa för komma in i livet här. Har ju bott här 1,5 år nu, men första året var som en dimma av graviditeten och allt, så nu känns det som om man verkligen kan uppskatta landet vi bor i. Det är ju trots allt himlans fantastiskt! Och jag gillar att bo i Auckland. Det är en storstad men med småstadsattityd! Inga stora gråa hyresblockhus i förorterna. Här bor alla i villor! Det gillar vi! :-) O så vädret och närheten till stränderna! Helt fantastiskt att man bo i en storstad och ta sig till minst 20 olika stränder inom en halv timma! Nä, jag gillar Auckland, men saknar självklart hemma en hel del! Men det är ju ett annat kapitel! ;-)
Vi ska ju hem om ca 3 månader så det är det man får se fram till nu!
Nä, nu har Mili hittat bokhyllan igen! Alla böcker ska ut! haha
Ha det! Kram!

Kommentarer
Postat av: Carisma95

Erkänn att du bara försöker reta oss, när du nämner sol och 25 grader varmt. Bla bla bla... :-D

2009-03-07 @ 08:13:38
URL: http://vastragotaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0