Farmfestival!

Tjena
Veckan som gått ha varit kall o regnig. Usch för det! Men idag vaknade vi till strålande soligt vårväder! Så vi bestämde oss för att åka till farmen som ligger ganska nära där vi bor. (ca 10min motorväg) Vi hörde oxå om Jean, Chris, Hannah o Alistair ville hänga på o det ville de gärna. Så vi bestämde att vi skulle mötas där. Stephen har varit iväg på södra ön o jobbat hela helgen så det var bara jag o Mili.
När vi kom dit var det värsta festivalen där, med hoppborg och massa mat o underhållning! Finfint! Emilia o Hannah skuttade runt bland alla djuren och sen fick de se en polishelicopter landa mitt framför dem. O sen kom vi fram till scenen där ett band spelade Irländsk musik som "vild rover" fast me country stämpel. Gissa om tjejerna blev galna! De dansade så de ramlade omkull och vi vuxna skrattade nästan ihjäl oss! Hur trevligt som helst! :D
Sen åkte vi hem o sov middag både jag o Emilia. Superskönt!
När vi vaknade åkte vi bort o fikade me Maime och Papa, Emilias gammel farmor och farfar. Mysiga gamlingar det där.
Hemma sen gjorde vi mjölkstuvade makaroner o hemlagade köttbullar o sen tärnad gurka och massa ketchup som vi åt o njöt av! Tänker på min älskade farmor när jag äter det! Fast detta var inte ens i närheten så gott som min farmor gör det! Hur kommer det sig kan man undra. Att man aldrig lyckad få det så gott som ens farmor, mormor elller mamma. Även fast man frågat exakt hur de gör...hmm...skumt! :) Får aldrig till stekt biff o brunsås på det sätt som min mormor får tex. O ungsbakad falukorv för mamma. Vad e hemligheterna?  ;)

Igår var emilia me steves föräldrar hela dagen. Skönt o ha lite ledigt speciellt när steve e iväg. Så jag passade på o storhandla och diska o städa i lugn o ro. Sen läste jag vidare i Stig Larssons bok "män som hatar kvinnor" som min snälla syster gett mig! Såååå spännade! Ser fram emot filmen! O sen nästa bok! :) Jag som inte läser böcker annars! Loving it now!

Nähä, avslutar me några bilder från veckan som gått!
Hepåer!
xoxoxo




hon älskar sina nya gummistövlar

diggar irländska musiken

Kommentarer
Postat av: malin

åh vilken fin badbild på mili, hon är ju bara för go.

Kram till er alla// Malin m familj

2009-10-11 @ 17:00:06
Postat av: Louize

vad långt hår hon har fått!

Så söt!!

2009-10-11 @ 19:16:05
Postat av: fia

tack javisst e den! älskar den bilden!

tack, ja, håret växer som bara den! snart blir det pipplotter! ;)

2009-10-18 @ 08:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0