vaccination...



så har lillan fått sina vaccinationssprutor. tre stycken. en i vardera ben och en i armen. usch, vad jobbigt det var denna gången! Hon skrek och grät som bara den! O så e hon ju lite förkyld fortf så fick hon sådär svårt att andas igen! Men sköterskan lugnade oss och sen gick det över. Men sen när hon skulle kolla om rodnaden hade lagt sig på armen blev Emilia helt hysterisk igen. Hon trodde nog att hon skulle få en spruta till stackarn! Sen fick jag trösta henne med att vi skulle åka hem till Hannah o hälsa på. Då lös det lilla gråt ansiktet upp och utbrast "nanna, nanna!!" hihi
Så vi fikade och lekte av oss lite, sen bar det av hemmåt för att slippa rusningtrafiken. När vi kom hem var "slowcookern" snart klar till middagen. Det blev thai kyckling, broccoli och ris idag. Ganska gott, men jag e inte jätteförtjust i kyckling...mest en biff människa jag! :)
Nu sover lilla Mili sött, Steve e o spelar poker och själv hamnade jag här framför datorn o surfar runt. Men ska nog slänga mig på soffan snart och käka chips! ;) 
Hoppas mili inte får feber inatt nu bara...
hejhej 

Kommentarer
Postat av: Malin Falk

jag håller med dig att biff är bättre, skönt att hon är färdi vaccinerad=) hälsa alla. pöss

2009-09-02 @ 17:07:01
Postat av: Morfar

Stackars er vilka hemska upplevelser ni har haft. Hoppas lilla Mili piggar på sig nu och att hopn inte får läkarskräck som vissa andra i släkten.

Har de "Radar" i NZ? Det är grejor det. Det tar kål på allt utom människor men mamma är inte helt säker på det.

Kram

Pappa Leif

2009-09-03 @ 22:51:20
Postat av: malin

Usch ja för sprutor´, det är ingen höjdare. Svea ska få sin 18mån snart o bvc sköterskan sa att alla blir sjuka då, kul....

Dagis går bra, igår pussade o kramades hon med en kille när hon skulle gå hem, så nu gåtr det fort;)

Ska lägga in lite nya bilder o meila snarast.

Ha en mysig helg, kram Malin med familj

2009-09-04 @ 12:41:04
Postat av: fia

nä, pappa, de har inte radar här! men hoppas på att den dära flaskan insektsmedel som hade döskallar på sig ska duga ;)

2009-09-05 @ 00:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0