emilia stal showen!

hejhej
idag gjorde vi nåt kul! Min polare Kristina ringde mig o frågade om vi ville hänga med till Zoo o kolla in deras sång&läs stund. Vi hade bara en timme på o göra i ordning oss på så jag var inte säker på om jag skulle hinna, men gav det ett gott försök. Det tar en hel massa tid o göra i ordning sig själv, två små flickor och packa med allt som man kan tänkas behöva. Men 40min senare begav vi oss iväg mot zoo iaf. Vi hann precis in i Zoo-butiken där det hela skulle vara. De hade redan hunnit börja sjunga, men det var bara o hänga på. Emilia slängde sig in bland barnen och dansade utan tvekan. Helt underbart o se! Sen läste de en saga om en djur som nyste. Alla barn satt stilla o lyssnade utan Emilia som springer upp o snor "lekledarens" stol. Där sitter hon mitt framför alla o njuter av uppmärksamheten. Hon e alltså inget som mig. O steve berättade att han oxå var blyg som barn, så vi vet inte var hon får det ifrån. Men kul är det! Sen var det dans igen o Emilia stal återigen showen genom att sjunga högst av alla. Det hela var oerhört lyckat så dit kommer vi gå igen. Varje onsdag morgon! O gratis var det oxå! Kanoners säger smålänningen! ;)
Sen drog vi in på Zoo en sväng när vi ändå var där. emilia ville så gärna in till Kiwi huset iom att det varit stängt de senaste gångerna vi varit där. Men det var återigen en besvikelse då de sov o sovande djur inte tilltalar madamen. Lejonen sov oxå. Men Flamingo fåglarna var succe då de hade slagsmål o badade i vattnet. Det tyckte Mili var urkul :) Lisen sov hela tiden. Duktiga bebis!

I tisdags hade vi kaffegruppen a la NZ här så det är leksaker över heeeeela huset. Men imon kommer svenska kaffegruppen hit så de får ligga kvar. Känns annars lite som att gräva en grop o fylla den igen. ;)

Ikväll är maken på pokerkväll, men han har lovat att sitta barnvakt åt Kristinas dotter på söndag så hon o jag kan gå på cafe barnfria o fika o tjöta skit! Så det ser vi fram emot! :)

hejpåer!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad kul att hon är så framåt :-)

Och roligt att du har hittat nåt o göra som känns kul!

Hoppas det går bra på dagens kaffegruppsbesök, fattar inte att du orkar! Du är duktig du Fia!

Kram L.

2010-07-21 @ 12:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0