Lucia i upp-O-ner landet!



Tokiga svenskar utomlands som firar Lucia i Augusti! Själv tycker jag vi lika gärna kunde firat på de riktiga datumen även fast det e sommar då. Vi firar ju midsommar i november oxå! Helknas!
Men åh, vad traditionellt det blir! Man blir lite extra svensk när man bor utomlands tror jag! Ni skulle ha sett fikabordet. Det var knytis o alla tog med något bakat. Ojojoj! Allt från lussebullar till knäck! Mums!

Emilia hade sett fram emot Lucia sen förra året, då hon bara hade pepparkakspyjamas på sig. Hon ville ju ha Lucia nattlinne som alla andra tjejerna så det e klart världens bästa mormor skickar ner det o ett ljus. Oh, så stolt hon var när de kom ingående. Sen låtsades hon kunna orden i sångerna! Så supersött!



Min lilla tärna! Söt som socker!


Sen har jag ju börjat jobba lite extra på senaste tiden oxå. I en underklädesbutik som en vän öppnat upp. Bara något att göra ifrån hemmet. Känns skönt o komma hemifrån utan ungar ett tag på lördagarna. O så kommer man hem o mannen har lagat middagen. Jepp, kan tänka mig detta på heltid! :)
Butiken jag jobbar i:
http://www.bravista.co.nz/

Ha det gott där hemma i vackra hösten!
Krama!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad kul att du har börjat jobba lite. Man behöver lite tid bort från hemmet ibland också...



Så fin tärna <3

2011-08-25 @ 09:45:39
Postat av: Fia

tack Lollo! japp, skönt o komma ifrån disk o sånt en stund! :)

2011-08-29 @ 06:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0