krupp...

ohhh, vad läskig dag vci hade igår jag och Emilia!
Den bröjade med att jag hittade en spindel i min säng! En stor äcklig spindel me tjocka ben och en vit "svans". En så kallad white tail! Den e relativt giftig och jag freakade såklart ut! Jag lyckades ta mod till mig och vifta ner den på golvet och ställa ett glas över den. SEn stängde jag dörren till sängkammaren så Emilia inte skulle gå in där och lyfta på glaset!
Men vad skulle jag göra sen??? Jag skulle ha den svenska mammagruppen på besök så jag väntade tills de kom och sen frågade jag om det var någon av dem som inte var rädd för spindlar. Det var det inte tyvärr, men en tjej, TIna, hjälpte mig iaf att döda spindeln och spola den i toaletten. Usch, jag ryser när jag tänker på den.
Sen lagade jag en currygryta och åkte över till Helen och Malcolm för att bjuda familjen på middag. Den blev jättelyckad och Jean hade gjort en skitgod dessert till.
Emilia hade blivit himlans snuvig under dagen och var jättetrött så jag badade henne där och la henne till sängs en halvtimme tidigare än vanligt. Hon somnade bums. Men sen vaknade hon en halvtimme senare och kunde knappt andas. Hon bara grät och jag fick inte henne att sluta. Det lät hemskt från hennes luftrör. Jag sprang ut med henne till de andra och bad Christopher ta en titt på henne. Han berättade då att hon hade krupp och att jag bara skulle försöka lugna ner henne så skulle det ge med sig. Det tog ett tag, men sen lugnade det sig och jag kunde lägga henne så hon kunde somna om. Men jag var helt skakad efteråt och jätteorolig. Skönt att vi var där vi var och inte ensamma hemma i spindelhuset iaf! :) Så vi sov där inatt och jag sov i samma rum som Emilia och lyssnade på varenda andetag hon tog. Det rasslade och pep, men nog andades hon. Så det blev inte mycket sömn inatt för mig kan jag säga! Tack o lov kommer Steve hem ikväll så vi slipper va ensamma inatt!
I morse vaknade Emilia ganska glad och pigg. Fortfarande jättefrökyld men ett leende på läpparna iaf. Nu e vi hemma igen och jag har inhandlat en insektsspray som jag ska spraya hela huset med för att få död på spindelskitarna! Emilia ligger och sover nu och verkar vara ok idag.
Nähä, ska jag sätta igång och spraya! hejhej!


Kommentarer
Postat av: malin

Stackars liten o stackars dig, vi skickar en bamse kram till er båda från oss alla, kram kram

2009-08-29 @ 10:13:07
Postat av: Carisma95

Va? Är det bara en myt att Nya Zeeland inte har några giftiga arter? :-O

2009-08-29 @ 14:29:42
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Fia

njae, de har 2 giftiga, red back spider och white tail spider. Men de är ju inte dödliga om man inte redan är sjuk, gammal eller spädbarn...typ. som jag fattat det iaf. Här finns iaf inga ormar!!! :D man får vara glad för nåt!

2009-08-30 @ 03:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0