lucia i augusti!

tjena tjena!
igår var vi o firade Lucia! ja, vi e lite knäppa här på andra sidan! Här firar vi midsommar i januari och lucia i augusti! :)
jag bakade pepparkakor av formar som syrran gett mig. o gissa om hit bland kidsen! de lekte me älgarna och ekorrarna o så var de uppätna! :)
mili spanar in luciatåget
emilia kollade in barnen när de uppträdde me luciatåget! oj, vilka stora ögon hon hade och stod nog stilla i hör och häpna, 10 minuter! det e inte illa av nån som inte står stilla mer än 2 sek vanligtvis. :)
Sen på kvällen sov hon hos kusinen "nanna" (Hannah) och jag o steve var på 30 årskalas i stan. Det var steves kusin Juliette, mode designern, som fyllde. Det blev ett par drinkar och goda snittar.
Vi hade två Irändare som bodde hos oss i veckan. Steves gamla rumskamrater från Dublin-tiden. Mycket trevliga snubbar. De jobbar numera down town, så vi träffade dem igårkväll innan det bar av hemmåt för o hämta upp Emilia. Sen sängen! fan, vad man e trött nu. Hade skittrevligt men runt 22tiden blir man som mamma skiitrött och vill bara slänga sig i säng ;) ja, ni som e mammor ni vet! :)
idag har vi pratat me familjen i sverige på telefon. försökte oss på web cam men min funkade typiskt nog inte! måste fixa! Emilias prat börjar komma mer o mer. Fast hon blandar ihop en massa me. Hon tror att ost betyder mat. så all mat pekar hon på och säger "usssst"! :) o så när grannkatten kommer förbispringande skriker hon "maooooo" hihi, supersött e det iaf!
nu ska vi iväg o käka soppa hos milis farmor och farfaf. mysigt i detta ruskväder!
avslutar me en bild på steve och ungarna drickandes sin kvällsdrink! ;)
hepåer!

Kommentarer
Postat av: Jessica T

Haha, jag började undra om jag missat något när jag såg luciatåget. Men vad roligt och kul att pepparkakorna gick hem. Du får fixa lussebullar med nästa gång ;)

Kul att få hänga med lite på vad som händer hos er. En sån liten sötnos Mili är.

2009-08-16 @ 07:45:19
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0