nytt hem!

 Vårt nya hem!
hejhej
nu har vi stadgat oss lite mera! flyttat in i huset och har fått i ordning på det mesta!
För bröllopspengarna har vi köpt en ny säng, stomme, madrass, kuddar, täcke, lakan, ja rubbet! Hur härligt som helst! man vill inte gå upp på mornarna! :) eller jo, när vi hör vår dotters ljuva stämma vill vi upp o hämta in henne. Sen myser vi ihop till Godmorgon showen och mili dricker sin mjölk och vi vårt kaffe :)
Våren har så smått börjat komma, det märker man både på vädret och hösnuvan!
Två av Steves gamla rumskamrater från Dublin kom i förgår så de bor för tillfället i vårat gästrum. De är jättetrevliga och hade köpt presenter till både, mig, steve och mili. :) De fick jobb igår och nu söker de bara hus att hyra. Emilia tycker det är skitkul att det är folk runt omkring henne. Hon saknar all uppmärksamhet hon fick hemma i Sverige. Nu när vi vart ensamma ett par dagar hon och jag har hon allt blivit lite uttråkad. Inte lätt att underhålla henne samtidigt som man ska tvätta, städa, diska och laga mat ;) o packa upp och plocka i ordning på det! nej, men jag försöker åka iväg och göra något för Mili varje dag. Så i måndags var vi i en lekpark, tisdags träffade vi mammagruppen och sen kom fastrarna och kusinerna över på eftermiddagskaffe.
I morse var vi på simlektion och i eftermiddag hos kusinen. Busy, busy! Men det är mycket bättre att var i farten så man inte sitter och längtar tillbaka till Sverige alltför mycket! För gud, vad jag saknar er där hemma! Så det gör ont! Men jag försöker styra bort från saknaden och se framåt istället. Annars blir man lätt deppig och det vill jag inte vara!
Nähä, ska nog lägga mig snart. John Blund har lagt sömnpulver i ögonen på mig! ;)
Massa kramar till er där hemma!
xoxoxox

 Så jädrans söt e hon tösa!

Kommentarer
Postat av: malin

Ja gud va sötis hon är eran gullunge, o va mysigt huset såg ut.

vi saknar er en massa.

kram till er alla

2009-08-12 @ 15:08:32
Postat av: Carisma95

Inte menat som något påhopp eller så, men förklara gärna varför man har ett SVART hus? ;-) (Kanske inte ni som har valt?)

2009-08-13 @ 08:37:14
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: fia

jadu...vi hyr ju bara. huset e kanon så färgen stör mig inte. kanske för att solen ska ta vara på all värme under dagen så man slipper värma upp huset på kvällen... ;) vad vet jag? :D

2009-08-13 @ 10:32:39
Postat av: fia

Malin!!! Saknar er me!!! massa!!! När kommer ni hit på besök??? vi har gästrummet redo o rensat! ;)

Love ya

2009-08-13 @ 10:34:16
Postat av: Shane

lovely looking place you guys have got there..I hope spring brings lots of great weather for you all.

2009-08-15 @ 19:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0