Aprils alla födelsedagar

Halloj!
Nu har då April börjat med alla dessa födeledagar. Trevligt med partaj, men skulle onekligen vara trevligt att sprida ut det lite över året. Hade min mans o min släkt bott i samma land skulle vi firat var o varannan dag hela April, Maj o Juni! :) O nu ska jag klämma in en till liten födelsedag i slutet av maj början av Juni! Hahaha, var ska detta sluta!?
Idag är det iaf min kära farmors födelsedag! Pratade nyss med henne på telefon o hon sa att ni äntligen blivit av med snön där hemma nu o våren är på god väg! Härligt o höra! Finns ju inget mera underbart än svenska våren o försommaren!
Här e det höstaktigt. 20 grader o sol om dagarna men kyligt om nätterna. Fått börja stänga fönstren om nätterna för o behålla värmen från dagen. Men än är det inte kallt nog för att tända braskaminen! Tusan, jag som längtar efter det! ;) Tycker det e mysigt! Men är oxå medveten om att jag kommer ha tröttnat på det i slutet av vintern. Precis som jag har tröttnat på sommarn nu. Det var en lång sommar med ett evigt solkrämskladdande o svettandes om dagarna. ;) Nu vill jag frysa o njuter av att ta på mig mormors stickade raggsockar om mornarna! :D

Dagens irritation; Folk som inte hälsar tillbaka när de möter min dotters glada "Hello" i supermarket! Va fan kostar det att säga hej tillbaka?? Jepp, det finns folk som bara tittar på henne o går därifrån utan att ens ge henne ett leende! Hon verkar inte bry sig så mycket, men ändå gör det så ont i mitt hjärta! Hon vill ju bara säga hej o få ett hej tillbaka o kanske ett leende. Jepp, hon gillar uppmärksamhet... Inte lik mig ett dugg!

Gött då har jag fått det klagomålet ur mig. Som gravid SKA man klaga! ;)

Hejpåer!!!

åka karusell e kul :)

Kommentarer
Postat av: JennyPennyLain

Whiii....här går det snabbt på karusellen... ja för dottern din. Människor är inskränkta...trodde du visste det Fia...! Ha de bra kramar

2010-04-11 @ 09:53:27
Postat av: malin

Hej vännen! Ville bara tacka för det fina present svea fick idag, jättefina och passade perfekt.

Kan du skicka er adress är du snäll, så kanske jag vågr mig på att skicka nåt;) Förra gången gick ju ej så bra. Hoppas vi hörs snart och att allt är bra med er. Kram Malin o svea

2010-04-12 @ 15:14:10
Postat av: Lillie

Sarah är likadan som Emilia, hon säger inte hej men vinkar ofta. Har peppar peppar bara vart med om en som inte vinkat tillbaka eller lett men tanken e ju direkt, va fan är ditt problem...



Jo nu är det vår här!!! uuunderbart :-)

Hoppas allt är bra med er.

kram

2010-04-12 @ 17:18:48
Postat av: Louize

Men fia då...hur kan du längta efter kylan knäppskalle ;-)



vad söt hon är Emilia! Ser ut o vara en så glad o härlig tjej.



Hoppas du mår bra!

Kramar

2010-04-12 @ 18:44:31
Postat av: Fia

Jenny; Jo, jag borde väl veta detta, men att acceptera det e en annan sak ;)



Malin; Det var så lite så. Kul att de passade!

Adressen vår e:

2-6A Hayr Rd

Mt Roskill

Auckland 1042

NZ

2010-04-13 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0