julafton här på andra sidan!



God jul på er därhemma!
Idag firar vi konstiga svenskar julafton här på andra sidan jorden! Janssons är i ugnen och köttbullesmeten står klar för rullning. Julklapparna e inslagna o jag kan nästan känna doften av glögg sprida sig över kullarna. Tina som vi ska till bor ungefär 2 mil västerut härifrån. O då bor vi i mitten av Auckland kan man säga. Knasigt vad Auckland e stort! Ytmässigt då. Störst i värdlen har jag hört. Aja, vet inte varför jag snöade in på det nu. Kanske snöade jag för att få lite extra julstämmning ;) fiahumor!
Grannen som vi brukar hänga med födde en lillebror till Emilias favoritkompis Carlos i morse, så nu har Lisen oxå en pojkvän som granne! Perfa! ;)
Jag tog ungarna o gick över vägen o köpte present o kort som vi sen la i brevlådan deras. Hoppas inte nån snor det nu bara! Vi bor ju inte i det lugnaste området direkt. Mitt över gatan smällde ett P-labb för några veckor sen. Ett hus där de tillverkade knark. P som de kallar det här. Nåt liknande Metamfetamin eller nåt. Kul o ha det så nära in på knuten. NOT! Men som nån vis dam sa till mig. Vårt labb på vår gata är ju iaf uppbränt nu. Ni andra kan ju ha ett på er gata som ni inte vet var det är ;)
Flickorna sover o Steve jobbar änsålänge. Själv pimplar jag kaffe så jag inte somnar bland grytorna. Båda flickorna ville vakna 05 idag o tyckte jag skulle göra det med! Bu! Sommarens tidiga mornar! O de jäkla småfåglarna som kvittrar så glatt just den tiden! Vem kan sova då? :)

Hejpå er! xoxoxox


Lisen o kusin Hayley



Syskonkärlek

Kommentarer
Postat av: malin

Vilka sötnosar du har fia, längtar till jul.

kram till er alla

2010-12-04 @ 10:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0