trött o nere!

e hur trött som hellst, men världens sämsta mammasamvete! ah!!! spenderar hela dagarna med att få Lisen att somna o sen när hon väl gör det sover hon bara 20min!! o så blir Mili lidande. Mycket TV blir det. Usch! Vet inte ibland vad jag ska ta mig till! Jobbigt som tusan just nu. Tänk om man hade sina kära föräldrar här i närheten som kunde hjälpa till o stötta! Eller syrran... eller vännerna! Steves mamma har legat på sjukan i flera veckor så hon har ju inte kunnat hjälpa. O Steve själv har haft världens stressigaste vecka på jobbet. Nån konferens som pågår hela dagarna o middagar på kvällarna. Idag, Lördag, likaså. Men idag kom Emilias farfar o hämtade henne en stund. Så skönt o veta att hon får komma ut o underhållas lite. Tänk om dagis inte vart så förskräckligt dyrt här, då skulle hon kunna få gå dit några timmar i veckan. Hon skulle ha så kul. Iställlet för o sitta härhemma med mamma som bara säger att hon ska va tyst för bebisen ska sova typ. Nä, usch, vad jag tycker synd om henne! o Lisen med för den delen. Hon vet ju inte bättre. Inte hennes fel att hon inte kan somna.
Någon två barns mamma som kan ge mig tips om hur man kan göra så det funkar? Lollo?

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja du vännen, det är inte lätt att få ihop det många gånger. Jag sitter också med skitdåligt samvete emellanåt för att man inte hinner/orkar med allt man ska.

Jag minns knappt vad jag gjorde när Cornelis var sådär liten höll jag på o säga, jag har nog förträngt det :-)

Hon sover inte bättre i vagnen? Då kan ni ju kanske vara ute lite och Emilia får springa av sig?

Usch jag vet inte? Nu känner jag mig hemsk för att jag inte kan komma med ett bra tips!

Allt jag vet är att jag inte tvivlar en sekund på att du är en skitbra mamma Fia - och jag tror inte alls att Emilia klandrar dig för nåt!

Kämpa på honey, det blir enklare när Lisen blir lite större!

Jag tänker på dig!

Kram

2010-06-13 @ 10:29:52
Postat av: Fia

Tack för svaret Lollo! Ja, det där med att at ut henne i vagnen funkar ju mycket bättre iaf. Hon kan fortf vara vaken i 4 timmar ibland vilket inte kan va bra för henne. Men nog har hon osvit snäppet bättre då jag varit ute o farit. Så nu blir det till o hitta på saker hela tiden. Full fart! ;) SVårt när det regnar bara, vilket det ju gör 50% nu på vintern...

Tack för du bryr dej!

kram!

2010-06-15 @ 00:21:07
Postat av: Lillie

Maria och Sarah fick helt enkelt lära sig att somna med ljud från syskon.

Maria var rätt känslig som bebis och skrek en hel del och sov inte alltid så länge som jag önskade men ibland fick hon bara skrika ett tag för jag kände att Louise inte skulle känna att allt fokus hamnade på minstingen.

Synd att dagis är så dyrt för det är ju kanon med syskon-timmar, då får Mili lekstunden och du får tid med bara Lisen utan att känna dåligt samvete... (kan ju vara värt pengarna om det skulle underlätta för dig om dagarna, d var min räddning)

2010-06-16 @ 11:23:26
Postat av: malin

Hej Fia! Jag har inga tips, har ju ej varit i din situation men jag ville bara skriva att jag tänker på dig och skulle vilja skicka en uppiggande kram. Svea var ju en mycket vaken spädis men i vagnen lyckades jag söva henne oftast. kram i massor till er alla, Malin

2010-06-16 @ 14:32:04
Postat av: Lillie

... tänkte på d, va skulle d kosta om ni bara hade nanny i någon timma, någon dag i veckan? för det kunde ju oxå vara ett alt...

hoppas d blir bättre.

Kram

2010-06-16 @ 19:00:22
Postat av: Becca

Jag kan vara Nanny Fia, ja vill ja vill!!!! Saknar dig NÅT SÅ IN I <3

Hoppas vi "ses" på webben snart igen :)



Ta hand om dig hun, poss poss

2010-06-17 @ 16:50:11
Postat av: Fia

Tack söta ni!

Lillie; Ja, jag börjar allvarligt fundera på o ta reda på kostnader för o få lite hjälp.

Ja, vaken e hon lilla Lisen. Typ bara 2 tupplurer om dagen. Vaken sisådär 4timmar åt gången. Inte alls som i böckerna som säger att nyfödda bara ska vara vakna högst en timme åt gången... Jag föstår inte... ;)

Tack för ni bryr er! Kram!

2010-06-19 @ 10:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0