härliga vår!!!

Fy f*n vad härligt det är här nu!!! Våren e här! Solen skiner o varmt ända in på kvällskvisten har det varit! Visst kommer det kanske inte bestå ända fram till sommarn men jag njuter för fulla muggar nu! :D
Vi har blandannat varit på stranden o käkat glass idag :) Emilia har busat o blivit ikullputtad av en pojke på en gunga. Stackarn bara flög! Men inte ledsnar hon för det, nej. Efter en 20sekunders gråt bar det av till nästa äventyr. Upp på de stora barnens rutchkana. De stora barnen springer förbi o puttar undan Mili o tränger sig före. Då får mamma bita sig i läppen, så hon inte far upp o puttar undan dem! ;) Sånt man måste bli van vid antar jag. Barn tar för sig o då blir det liksom underläge för de små. Men det gör allt lite ont i magen o se sin lilla "bäbis" bli behandlad så. :(
Faster Francie o hennes ny vaccinerade lilla 6veckors tjej Hayley kom oxå dit o vi satt i gräset o tjötade. När klockan var 14 drog vi oss hemmåt o sen sov ungarna en stund medan jag drog igång med en Gi Lasange. Mmmm! Köttfärssås, aubergine o pumpa o creme fraice o massa ost! Mums!
När ungarna åter igen var till sängs drog jag iväg på en jogg. Så nu känner jag mig ganska duktig faktiskt. Springer inte lika ofta men blir nog 2ggr i veckan iaf. Bättre än inget :)
På fredag är jag bjuden på möhippa till en tjej jag inte känner. Jag känner ingen av de som ska dit heller. Vi ska ju på bröllop på Waihike om 2 veckor. Jag känner brudgummen men inte bruden. De var på vårt bröllop, men då hann jag ju inte lära känna henne. Vet i sjutton om jag kommer gå... O andra sidan säger jag ju aldrig nej till fest ;)
Uppdaterar när vår SWEbokning gått igenom.
xoxoxox



Mili med sin "butterflower" hon fick på Titirangi market. Hon var så stolt!

Kommentarer
Postat av: malin

Åh vad härligt det låter, o vad tuff hon är din stora lilla tjej. Vi längtar så mycket efter er. Här är det väldigt mycket trots men mycket mys med.

Ha det bäst, Kram Fam Qvist

2010-09-29 @ 15:49:17
Postat av: Lillie

Du ger mig ångest! Här är det mest rått, kallt, blåsigt och regnigt, brrr... ;-)

Vilka ungar! jag hade nog sagt till, iaf sagt att dem skulle ta det lite lugnt(hade ju även sagt till mina kids om dem trängt sig före)

2010-10-01 @ 21:47:01
Postat av: fia

åh, Malin!´Vi längtar vi med! Bara ca 2månader kvar nu ju! :D Det går fort! kram till er alla!



Lillie; Ja, det ska jag göra nästa gång. Men det e skollov här nu så det var packat med folk. Så då blir det ju ganska svårt att få sin röst hörd. :) Hur mås det med dig o dina små då? Kommer ju inte in o se din blogg längre. Hoppas bra! o du, snart e det ju jul o det e ju finfint iaf! :D Kram!

2010-10-03 @ 08:14:37
Postat av: Lillie

Allt är bara bra med oss :)

Haha, så små är dem ju inte längre, Sarah är snart 3, Maria 7½ och Louise 10½ ;)

tiden går sjukt fort!!

Jo jättemysig med jul bara det inte blir samma varga-vinter som det var sist.

Jag skickar lösen till min blogg på facebook.

Kramar tillbaka :D

2010-10-04 @ 22:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0