sömn, va är det? ;)

hejsanhejsan

ja, vad sömn är...ja, det vet jag nog först om en sisådär 6månader tror jag nog. Om Lisen är som Emilia vill säga. Emilia började ju sova hela nätter när vi åkte hem till Sverige över julen. Då var hon 6 månader. HUr skönt som helst! Längtar tills man e där med Lisen, men ändå njuter jag nu av att hon e så liten o söt o luktar så gott! :)
Men inatt var det andra bullar. Först o främst låter hon så himla mycket när hon sover. Grymtar o piper o grejjer. ;) Sen vaknar hon varannan timme o vill äta. Jag tror problemet ligger i att hon inte orkar hålla sig vaken o äta sig riktigt mätt utan somnar o sen e det lögn o försöka väcka henne för o ge andra tutten. Så lägger man henne o så vaknar hon efter 1,5timme igen. Så man e lite lagom trött nu. Men förhoppningsvis blir det bättre om ett par veckor o man kanske kan hoppas på 3timmars sömn emellan ;)
Men hon e ju så jäklans söt att hon kommer undan med det! :)

O storasyrran e för jäklans slt oxå! Hon ligger o skriker efter mamma på kvällen när hon ska sova. Inte ledsen eller arg eller nåt. Bara ropar. O så kommer jag in o då sätter hon sig upp i sängen o håller armarna i luften o säger "cuddle!" o då får jag mig världens goaste kramaar o så säger hon "du e så söt mamma". Hur gulligt e inte det!!? Min älskade goa unge!

Idag har maken tagit storasyrran till Zoo o jag o Lisen har städat lite härhemma. o nu ligger Lisen o solar lite för o få bort gulsoten hon har kvar. Men snart e den helt borta. O ögonen verkar bättre oxå. (hon har haft lite geggiga ögon sen födseln, men fick ögondroppar nu). O jag själv verkar nästan helt återställd efter födseln oxå, så nu i veckan ska jag börja motionera lite. Har sett fram emot detta jättelänge. :)

SÄNDER MIN ÄLSKADE MAMMA EN MASSA KRAMAR O PUSSAR PÅ SVENSKA MORSDAG!!! LOVE U!!!

xxx

Kommentarer
Postat av: Louize

Skönt o höra att du mår bättre!

Så himla mysigt namn ni har valt till lillasyster tycker jag! :-)



Ta hand om er! Kram

2010-05-31 @ 18:26:44
Postat av: fia

tack kära du! hoppas ni mår bra oxå!

2010-06-11 @ 23:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0