tillbaka på ruta ett...

Huset gick inte igenom byggnadsinspektionen. han varnade oss för vattenskador o fukt bla. Så vi bestämde oss för o ta hans råd o dra oss ut köpet! Suuuuuurt! Tillbaka utan hus. Men men vi får väl se det fårn den ljusa sidan att vi inte hann köpa o sen få vattenskador o skit! Vi må sitta utan hus, men oxå utan större fölust. Vi får helt enkelt börja om o leta... Det dyker säkert upp nåt igen...

Besviken är man ju dock. Börjat planera hur möblerna skulle stå o viilken färg man skulle måla osv. Hur tråkigt som helst.
Men mina föräldrar gjorde humöret mycket bättre igår när de tog oss med på en dagsutflykt över till Waiheke Island! Vi tog färjan över på morgonen o sen körde vi runt ön o stannade o kikade på en väldans massa fina vyer o käkade både en o en annan glass o lunchade gott med havsutsikt. Mili njöt för fulla muggar! O vi oxå¨. Stackars lilla Lisen håller på o få tänder o dessutom hostig som bara den så hon vart lite tjurig i bilen men så fort vi kom ut smilade hon som vi e vana o se henne! Söta rara barn!
När vi kom hem runt åtta på kvällen hade Steve fixat indiskt käk o en vinare. SÅ middag ihop o sen sängen! Trötta som bara den! Nu skiner solen o vi ska nog åka till bondgården med barnen en sväng. Eller stranden. Vi får se.

Försöker ignorera att det nu bara är två dagar kvar tills mina kära föräldrar åker hem.... :(

...

xoxoxox

Kommentarer
Postat av: Kim

Hej fina!! Surt med huset men låter rätt tänkt, låter som om ni hade "köpt" er problem. Men nu är ni inne i tänket och drömhuset dyker säkert upp snart.. om inte där så kanske här=)

När jag läser om Waiheke sitter jag här i snöslasket och drömmer mig tillbaka! KRAM

2011-03-10 @ 11:24:27
Postat av: fia

så sant som det e sagt Kim! Waiheke hälsade o ville att ni skulle komma o hälsa på snart igen! ;) Love ya!

2011-03-12 @ 09:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0