Stora Mili!

Har precis kommit hem från "plunket"(nz BVC) besök! Oj, vad hon växer och knakar nu lilla/stora Mili! Hon väger numera 9kg och är 70 cm lång!  Stora tjejen! Snart börjar hon väl skolan oxå! ;)
Jag blev glad för tanten berömde mig och sa att jag gör ett jättebra "jobb" me henne! Att hon var "a picture of health"! :D  Stoooolt mamma!
Nästa besök är när hon är 15 månader! Känns lååångt borta, men det går ju så fort så det svischar väl bara till och så ska vi dit igen! O då är jag fru oxå ;)
Idag hade vi besök från Filippa och hennes mamma Kristina! Det var himlans trevligt! Kristina är oxå en svensk som förälskat sig i en Kiwi och fått en söt liten dotter på kuppen! ;) Det är skittrevligt att träffas och tjöta svenska och Ikea och grejjer ;) Vi är en massa svenska mammor här i Auckland faktiskt. De träffas varje torsdag och fikar. Kanon för ungarna med!
Nu ska vi fixa middag! hejhej


Kommentarer
Postat av: Carisma95

Oj, har ni så långa perioder mellan besöken?

Här är det först 10 mån läkarkontroll och sen en "vanlig" 1 års-kontroll innan nästa (18 mån-kontrollen).



Kontrollerande svenskar..? ;-)

2009-03-11 @ 09:00:03
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: sophi

ja, liite annorlunda i kontrollerande sverige! men som bortskämd svensk föredrar jag förstås tätare besök! ;-)

2009-03-14 @ 05:12:01
URL: http://fiabearomili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0