3 veckor kvar!!!

tja! Nu e det jäklar i mig inte långt kvar!! 3 veckor på torsdag till vi åker! wiee!!! längtar så in i bomben som ni nog förstår!

I helgen har vi haft visning på huset, så det blev snabb storstädning i lördags morse. De verkade intresserade av o flytta in iaf. Undrar just om de vet att de kommer behöva flytta igen inom 2 års tid. De ska ju bygga motorväg rakt över detta området! Hoppas de vet. Det gör de nog iom att det är på nyheterna om det nästan varje dag. över 300 hem kommer planas me marken! Stackars de som inte vill sälja sitt hem!

I lördags var vi på lunch hos Steves föräldrar. Pea and ham soup- NZ version av ärtsoppa. Smakar nästan lika dant, men de mixar sönder ärtorna o sen skulle de nog tycka det vore konstigt om jag bad om senap att ha i! ;)
Steves farbror var där oxå. Han bor i Australien annars. Riktig rolig gubbe! :)

Sen på kvällen målade jag en tavla till Mili som hon ska få i ettårs-present. Såhär blev den. Vad tycks? ;)



Idag har jag o Emilia sprungit i affärer. Men lillan hade inte ätit tillräckligt me lunch (hon måste va den enda ungen i världen som inte gillar pankakor!!!) så hon blev grinig som hon aldrig är annars. Så vi fick skynda oss me våra ärenden o gå tillbaka till bilen o dricka mjölk! Då blev hon glad igen! :) Sen åkte vi hem o skulle sova eftermiddags luren. Jepp, jag la mig ner en stund jag me, då jag e lite förkyld. Men då ligger hon o pratar för sig själv i en halvtimme. Inte skriker eller nåt. Bara småtjattrar. Jag ligger vägg i vägg o lyssnar o skrattar för mig själv. Så sova blev det inget av. Men lika glada var vi för det o gick ut o gungade i höstsolen en stund. :)
Nu är det dags för Desperate Housewifes o sen natti.

Anslutar me en härlig gungbild på min älskade dotter! :D Gonatt!

mili gungar i höstsolen

Kommentarer
Postat av: malin

oj va stor hon har blivit lillstumpan o så mkt hår.

tavlan blev jättefin tycker jag.

o nu är ni snart här, längtar.

kram malin o svea

2009-05-18 @ 13:04:56
Postat av: Carisma95

Jösses vad stor hon har blivit! :-)



Man kan inte äta "ärtsoppa" utan senap! You´re just weird. ;-)

2009-05-18 @ 13:23:22
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Becca

Hjärtorna!!! Saknar er!! Snart snart snart "25 more sleeps??? hahahah



pusss

2009-05-18 @ 17:07:23
Postat av: Sara

Hui, det är ju helt galet vad söt hon är lilla skruttan! Så bra att ni kommer hem hit till sommaren, så vi kan fortsätta att leka ute i parken:) Jag har förresten lovat kusin Elin en fika i hennes nya lgh med dig, mig o Mili!



Själv har jag varit ledig nu i nästan FYRA hela dagar - så otroligt skönt! Mest bara spenderat tiden med Mackan, men skönt att få lite tid tillsammans! Igår var jag o Soffan o shoppade på Lager157 - där skulle ju du ha varit med - så mkt fina barnkläder!



Nu ska jag ner på stan med farfar (!) o fixa till hans mobilabonnemang.



Ses snaaaart!!!! Puss

2009-05-19 @ 11:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0