sunny sunday!

Idag har vi haft en finfin mamma dotter dag ute i solen! Vi tog oss till parken som ligger ca 10 min harifran. Har aldrig varit dar, men det var ju en kanonpark! Jattefint och massvis me faglar och en STOR lekpark!  
Steve jobbade extra i morse och jag kande for o komma ut lite i det fina hostvadret! Solen sken och det var la sadar 18 grader. Harligt!
Sa de nya bamse galonisarna Emilia fick av en av de svenska mammorna akte pa och sen var det bara att krypa runt! For krypa ar det Emilia foredrar aven fast hon nu kan ga. Det ar sa otroligt sott nar de borjar stapla runt de sma! Men hu for alla bulor och blamarken som kommer komma!
I parken fanns hur manga tuppar, honor, ankor och gass som helst! Och en massa andra nz faglar som jag inte kan namnen pa :) Pukeko e en av dem! :D
Och sa en liten sjo i mitten. Ungefar som Ingsbergssjon fast inte lika skitigt ;)
Vi hade iaf jattemysigt jag och Mili! Sen akte vi hem och Emilia fick sova en stund.
I eftermiddag lamnade vi Emilia hos Farmor och Farfar och jag och Steve akte och sag en film pa bio! Steve hade fatt gratisbiljetter pa jobbet. Vi sag I LOVE U MAN! och den var riktigt rolig faktisk. Man kanske inte hade behovt se den pa bio men vard att hyra!
Det var iaf mysigt att ga pa bio me mannen/to/be! Kommer sakna honom nar jag e i Sverige! Bra ar att det finns sa mycket som distraherar en nar man kommer hem! Alla vanner och familj, god mat och nice shopping!!! Gina Trika here I come sager jag bara !:)
Om en vecka flyttar vi ut ur huset och det borjar kannas lite vemodigt faktiskt...Har ju hant sa mycket i det har huset! Har ju spenderat sa mycket tid har hemma! Det har e ju Emilias forsta hem! Aja, stengillar huset men vill ju verkligen inte bo sahar nara Great North Road. En av de tyngsta trafikareade vagarna har i Auckland. O sa vill vi ju ha en liten tradgard! Maste paminna mig sjalv om detta nar vi flyttar! :)
Na, nu har min snalla gubbe lagat lasange till mig och vi ska mysa infor Greys och Private Practice! Eller jag iaf, da Steve bara tittar for min skull! :) Snall han e min blivande man!
Puss pa er!

I parken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0