Flickan som lekte me elden

Har precis läst klart den andra delen i Millenium serien av Stieg Larsson! Såååå superbra var den!!! Bättre än den första faktiskt! O imon ska vi svenska brudar ha filmkväll här o se "Män som hatar kvinnor" filmen av första boken. Himlans kul! Vi ska ta med oss lite snacks o de som kan dricka vin får dricka vin o vi andra coca cola :) Tina o jag. Ska hämta Kristina så hon kan ta sig ett par glas extra! hihi Är så himla glad att jag har dessa tjejer här! Vi kommer riktigt bra överrens! De är ju lite äldre än mig, men det märks inte. Vi e på samma linje. Samma humor o allt!
Nästa helg är det 20års jubileums fest med svenska föreningen. Man ska klä ut sig till något svenskt...o så ska vi käka smörgåstårta!!! Mmm!!! Jag vet inte än vad vi ska klä ut oss till. Måste nog börja fundera lite på det... Tror Steve ska klä ut sig till gräddtårta iaf. Han ska bara ha Ikeatårthatten på huvet! ;) Men jag vet inte vad jag ska va...Några förslag? Inte Pippi hellst. Det kommer nog bli en hel del Pippi kan jag tänka.

Mili med tårthatten!

Idag var vi över på "north Shore" me mammagruppen. Det ligger över den stora "harbour bridge" som jag inte gillar att köra över. Massa filer o allt...;) Men jag tog mod till mig o åkte iaf! Emilia lekte för fullt me Filippa och de andra barnen. Hon e inte lite kaxig min lilla tjej. Man får hålla ögonen på henne hela tiden så hon inte drämmer till någon i huvet. O hon skiter i ålder o storlek. Ujjujuj! Var ska detta sluta?! Men hon e snäll med förstås. Hon fattar nog inte hon slåss. Hon vill nog bara se var gränsen går...
På vägen hem slocknade hon som en stock o sen bar jag över henne till sängen. Sen har hon sovit sen dess o det har gått 3 timmar snart! :D Lite trött kanske? ;)

Nu ska jag förbereda middagen, grekisk pyttipanna med massa feta ost! Mmmm!
Pöss på er!


Kommentarer
Postat av: Louize

Kul att du har lite svenska kompisar där nere.



Du kanske kan klä ut dig till Victoria Silvstedt eller nån annan svensk donna...jag menar då behöver du ju inte anstränga dig så mycket, du är ju redan så lik ;-)



Puss

2009-11-19 @ 18:21:39
Postat av: Fia

Hahaha, nä, men du! Då måste jag ju skaffa peruk, jag har ju klippt av håret! ;) hehe

funderar vidare... :)

2009-11-19 @ 21:13:22
Postat av: Lillie

Kanske lite trist men en svensk folkdräkt och midsommarkrans hade vart väldigt svenskt ;-)



Eller kanske en köttbulle, hihi...



Tänkte även på Lucia med det är väl inte bara en svensk tradition (fast jag vet dock inte hur det eller om det firas på andra ställen så som det gör i Sverige)



2009-11-20 @ 02:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0